Kræftens Bekæmpelse og Odense Håndbold indgår unikt samarbejde
Pressemeddelelse fra Odense Håndbold:
Kræftens Bekæmpelse og Odense Håndbold indgår unikt samarbejde i forbindelse med Støt Brysterne-kampagnen i efteråret 2018.
Dansk kvindehåndbolds nye flagskib Odense Håndbold og Kræftens Bekæmpelse går sammen om at skabe fokus på brystkræft. Samarbejdets detaljer offentliggøres i eftersommeren 2018, men en af tankerne er, at Odense Håndbolds orange farve udskiftes med lyserød.
[caption id="attachment_62340" align="alignnone" width="504"]
Når Kræftens Bekæmpelse går ind i samarbejdet med Odense Håndbold, har det til formål at indsamle penge til Kræftens Bekæmpelses vigtige arbejde med brystkræft inden for: forskning, forebyggelse samt oplysning og rådgivning til kræftramte og deres pårørende. Derudover kan samarbejdet også være med til at sætte fokus på vigtigheden af at dyrke motion i forbindelse med forebyggelse af brystkræft.
Landsholdsanfører og en af Odense Håndbolds store profiler, Stine Jørgensen, har takket ja til at være ambassadør for Støt Brysterne-kampagnen. En af Stine Jørgensens opgaver bliver bl.a. at være frontfigur for de støttearmbånd, der kommer til salg i forbindelse med kampagnen.
Administrerende direktør for Odense Håndbold, Mark Jespersen, glæder sig til samarbejdet: ”Kræftens Bekæmpelse har en vigtig sag, som vedrører os alle, og da vi arbejder i et kvindemiljø, føler vi et naturligt ansvar for at kunne gøre en forskel for brystkræftsagen.”
Mark Jespersen fortsætter: ”Hos Odense Håndbold ønsker vi ikke kun at sætte fokus på brystkræftsagen i Odense eller på Fyn. Det er vigtigt for os, at vores samarbejde skaber fokus på landsplan, og det kan vi som et nyt storhold være med til.”
Lotte Rask, der er kampagneansvarlig for Støt Brysterne, ser også et stort potentiale i samarbejdet: ”Odense Håndbold er dygtige og visionære. Kombinationen af deres ambitioner, deres mange landsholdsspillere og deres flotte position i dansk kvindehåndbold gør, at de er en interessant samarbejdspartner og et rigtig godt match for os. Det overskud og engagement, som både spillere og klub lægger for dagen i forbindelse med samarbejdet, er både stærkt og rørende.”
I eftersommeren offentliggøres samarbejdets detaljer. Men en af tankerne er bl.a., at Odense Håndbold skal spille i lyserødt til en udvalgt kamp. Kommerciel chef i Odense Håndbold, Lars Peter Hermansen, ser samarbejdet som en event:
”Vores klub, fans, samarbejdspartnere, leverandører, vores hal – ja, forhåbentlig bliver hele Odense en del af kampagnen og den event, som vi ønsker at skabe.”
Lars Peter Hermansen fortsætter: ”Vi vil være mere end et håndboldhold. Vi vil gerne gå forrest for en vigtig sag som denne, og vi lover, at aktiviteterne genererer opmærksomhed og god økonomi til Støt Brysterne-kampagnen.”
[caption id="attachment_62341" align="alignnone" width="505"]
Foto: Odense Håndbold[/caption]